آموزش پردازش تصویر _دستور imread

الگوریتم C-SIFT
سپتامبر 18, 2020
ارزیابی توصیف گرهای رنگ برای تشخیص اشیا و صحنه
سپتامبر 21, 2020

آموزش پردازش تصویر _دستور imread

دستور خواندن تصویر در متلب (matlab)

این دستور متلب فایل گرافیکی را از فایل می خواند و دارای شش ترکیب زیر می باشد :

  • A = imread(filename)
  • A = imread(filename,fmt)
  • A = imread(___,idx)
  • A = imread(___,Name,Value)
  • [A,map] = imread(___)
  • [A,map,transparency] = imread(___)
  •  

    برای دیدن help این تابع کافیه f1 رو بزنید تا توضیحات و مثال های ارائه شده توسط متلب رو ببنید.

    A = imread(filename)

    این دستور تصویر را از پرونده مشخص شده با( نام تصویر) می خواند و قالب فایل را از محتوای آن استنباط می کند.اگر درون آن پرونده چند عکس با اسم مشابه بود ، imread اولین تصویر موجود در فایل را می خواند.آرگومان این تابع می تواند از تصاویر موجود در جعبه ابزار (toolbox)متلب باشد یا در فایل مشترک با برنامه ذخیره شده باشد یا اینکه آدرس تصویر به همراه اسم عکس نیز باید به این تابع داده شود یا آدرس اینترنتی عکس باشد که در همه موارد باید بین کوتیشن قرار گیرند (‘ ‘).به عبارت دیگر :

    filename نام فایل گرافیکی ، به عنوان بردار کاراکتر یا رشته ای از اعداد مشخص می شود.بسته به مکان پرونده شما ، نام پرونده می تواند یکی از این اشکال را به خود اختصاص دهد.

    A = imread(filename,fmt)

    این دستور علاوه برنام عکس فرمت تصویر را با پسوند استاندارد (که با fmtمشخص شده) به عنوان آرگومان می پذیرد. اگر imread نتواند فایلی را صرفا با نام تصویر پیدا کند ، به دنبال تصویری با نام filename.fmt می گردد. فرمت تصویر ، با برداری از کاراکتر یا رشته عددی که پسوند پرونده استاندارد تصویر را نشان می دهد, مشخص می شود.
    مثال: ‘png’
    انواع داده ها: char | رشته

    در مثال زیر از تصاویر موجود در جعبه ابزار متلب استفاده شده است:

    A = imread(_,idx)

    تصویر یا تصاویر مشخص شده را از یک فایل چند تصویری می خواند. این نحو فقط برای پرونده های GIF ، PGM ، PBM ، PPM ، CUR ، ICO ، TIF ، SVS و HDF4 اعمال می شود. شما باید یک ورودی نام فایل را مشخص کنید ، و می توانید به صورت اختیاری fmt را تعیین کنید.

    A = imread(_,Name,Value)

    گزینه های خاص فرمت را با استفاده از یک یا چند آرگومان جفت مقدار- نام ، علاوه بر هر یک از آرگومان های ورودی در سینتکس های قبلی ، مشخص می کند.

    [A,map] = imread(_)

    تصویر ایندکس شده را در نام فایل به A می خواند یعنی این تصویر می گوید نقشه چی هست یعنی اینکه مثلا فلان پیکسل از رنگ 44 ام استفاده میکنه و نقشه رنگی مربوط به آن را در نقشه می خواند. مقادیر نقشه رنگی در پرونده تصویری به طور خودکار در محدوده [0،1] تغییر می یابد. در این جا برای اینکه حجم پایین بیاید ماتریس سه بعدی را به ماتریس یک بعدی تبدیل می کند اما تعداد رنگ ها نیز محدود می شود .

    [A,map,transparency] = imread(_)

    علاوه بر عکس , شفافیت تصویر را برمی گرداند. این نحو فقط درفایل های PNG ، CUR و ICO اعمال می شود. برای فایل های PNG ، در صورت وجود شفافیت ، کانال آلفا است. برای فایل های CUR و ICO ، این ماسک AND (تاری) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *